Постинг
02.05.2011 10:55 -
Код наглост *88 – началото на монополите
Автор: megafon
Категория: Политика
Прочетен: 8267 Коментари: 14 Гласове:
Последна промяна: 02.05.2011 14:12
Прочетен: 8267 Коментари: 14 Гласове:
119
Последна промяна: 02.05.2011 14:12
След като изгледах филмчето за „Твоят глас – твоят гъз“ осъзнах, че проблема се разпространява по-бързо от свински грип по време на зима. Това, което този потребител във филма преживява е 1 милионна част, от това, което всички ние изтърпяваме или тепърва ни предстои да претърпим. Знаем, че българина като цяло не се трогва от хорското нещастие, докато не му се запали собствената черга пред вратата.
Но нека да преминем по същество. По официална информация в България има приблизително 9 млн. абонати на мобилни оператори при население 7.5 млн. Като вземем и предвид факта, че 1.5 млн. от населението изобщо нямат мобилни телефони, една средна сметка показва, че на всеки абонат се пада по карта и Ѕ.
В общи линии имаме 3 мобилни оператора със сходни мобилни и предплатени планове и почти уравнени цени. Реално на мобилният пазар няма конкуренция. Всичко е уеднаквено. Имаме един негласен картел, където нито един от трите оператори не привлича клиенти с атрактивни цени, бонуси, подаръци нови телефони и т.н. Това са все маркетингови трикове, които се наблюдават на запад, при нормална пазарна ситуация. В България всичко е обърнато на обратно и всичко се прави по перваза, ако мине и минава, защото къде сме на зор, къде си мислим, че това няма да се случи на нас, къде нямаме просто право на избор. И тъй като тези маркетингови трикове водят до намаляване на печалбата, нашите мобилни оператори решиха да възстановят „крепостните селяни“.
Вече няма мобилен оператор, на който за да станеш нов клиент и да не трябва да подпишеш договор за 1 година. Самите те не предлагат абонаментен план, без да бъде обвързан с договор за 1 година. В стремежа си кой оператор да бъде най-нагъл и да обвърже повече нищо не подозиращи потребители, те започнаха да сключват устни договори и да добавят нови карти към съществуващите им вече. Докато потребителят си мисли, че е ударил кьоравото, операторите алчно потриват ръце и дебнат за следващите нищо не подозиращи и беззащитни жертви. Наглостта им взе връх когато сред жертвите им попаднаха бедните обезверени и изгладнели пенсионери. По телевизията имаше не едно или две предавания за очевадно надписани сметки, скрита информация относно тарифни планове и още куп всевъзможни трикове породени от алчността на мобилните оператори. От тяхната абсолютна арогантност и безскрупулност. Такава ситуация е възможна само за нашата мила родина. Вместо комисията за защита на потребителите да се сезира и да разследва случаите и да глоби с 6 цифрени суми всичките оператори, те учтиво си мълчаха и продължават да мълчат в техен интерес.
Всички тези абсурди пораждат след себе си още куп такива. В България вече „крепостничество“ е част от фирмената стратегия за разширяване на пазара. Ако искаш да имаш кабелна телевизия -1 годишен договор, искаш интернет - 1 годишен договор. Това е пълен абсурд. Не може и не трябва да се допуска да не се предлага друга услуга, освен „крепостничество“. Очевидно така наречената комисия няма да се намеси и да реши въпроса, а трябва спешно да се приеме закон срещу липсата на алтернатива и да се предлагат абонатни услуги без да бъдат обвързани крайните потребители с 1 годишен договор. Ако не се обединим всички ние крайните потребители, потърпевшите от високите услуги, ще продължим да страдаме и да ни "работят" както си искат. И не само те, а всички.
Но нека да преминем по същество. По официална информация в България има приблизително 9 млн. абонати на мобилни оператори при население 7.5 млн. Като вземем и предвид факта, че 1.5 млн. от населението изобщо нямат мобилни телефони, една средна сметка показва, че на всеки абонат се пада по карта и Ѕ.
В общи линии имаме 3 мобилни оператора със сходни мобилни и предплатени планове и почти уравнени цени. Реално на мобилният пазар няма конкуренция. Всичко е уеднаквено. Имаме един негласен картел, където нито един от трите оператори не привлича клиенти с атрактивни цени, бонуси, подаръци нови телефони и т.н. Това са все маркетингови трикове, които се наблюдават на запад, при нормална пазарна ситуация. В България всичко е обърнато на обратно и всичко се прави по перваза, ако мине и минава, защото къде сме на зор, къде си мислим, че това няма да се случи на нас, къде нямаме просто право на избор. И тъй като тези маркетингови трикове водят до намаляване на печалбата, нашите мобилни оператори решиха да възстановят „крепостните селяни“.
Вече няма мобилен оператор, на който за да станеш нов клиент и да не трябва да подпишеш договор за 1 година. Самите те не предлагат абонаментен план, без да бъде обвързан с договор за 1 година. В стремежа си кой оператор да бъде най-нагъл и да обвърже повече нищо не подозиращи потребители, те започнаха да сключват устни договори и да добавят нови карти към съществуващите им вече. Докато потребителят си мисли, че е ударил кьоравото, операторите алчно потриват ръце и дебнат за следващите нищо не подозиращи и беззащитни жертви. Наглостта им взе връх когато сред жертвите им попаднаха бедните обезверени и изгладнели пенсионери. По телевизията имаше не едно или две предавания за очевадно надписани сметки, скрита информация относно тарифни планове и още куп всевъзможни трикове породени от алчността на мобилните оператори. От тяхната абсолютна арогантност и безскрупулност. Такава ситуация е възможна само за нашата мила родина. Вместо комисията за защита на потребителите да се сезира и да разследва случаите и да глоби с 6 цифрени суми всичките оператори, те учтиво си мълчаха и продължават да мълчат в техен интерес.
Всички тези абсурди пораждат след себе си още куп такива. В България вече „крепостничество“ е част от фирмената стратегия за разширяване на пазара. Ако искаш да имаш кабелна телевизия -1 годишен договор, искаш интернет - 1 годишен договор. Това е пълен абсурд. Не може и не трябва да се допуска да не се предлага друга услуга, освен „крепостничество“. Очевидно така наречената комисия няма да се намеси и да реши въпроса, а трябва спешно да се приеме закон срещу липсата на алтернатива и да се предлагат абонатни услуги без да бъдат обвързани крайните потребители с 1 годишен договор. Ако не се обединим всички ние крайните потребители, потърпевшите от високите услуги, ще продължим да страдаме и да ни "работят" както си искат. И не само те, а всички.
Вълнообразно
Частните монополи в България богатеят от...
ЗА КОГО Е ДЪРЖАВАТА БЪЛГАРИЯ?
Гюнтер Шуберт е недоволен от държавата. ...
ЗА КОГО Е ДЪРЖАВАТА БЪЛГАРИЯ?
Гюнтер Шуберт е недоволен от държавата. ...
Следващ постинг
Предишен постинг
Да, твърде познато! Четири месеца вече си късам нервите - жалби, комисии и всякакви идиотщини! Гледай "Хрътките" по БТВ, в събота и неделя - дадох интервю, не се крия и ще им покажа, че обикновеният човек може орони авторитета дори и на М-тел!
Този блогър http://hamstera.blog.bg/ също очевидно е опарен от тях! Ще се постарая да събера всички, които са пострадали и ще говоря с репортерите от БТВ да се направи цяло предаване, посветено на измамите им!
цитирайТози блогър http://hamstera.blog.bg/ също очевидно е опарен от тях! Ще се постарая да събера всички, които са пострадали и ще говоря с репортерите от БТВ да се направи цяло предаване, посветено на измамите им!
е че извън България и в чужбина незнаят за какво става въпрос. Едва ли Водафон знае, какво прави Мтел и как се подиграват с хората.
цитирайе Митко, това е резултат от нашият манталитет. За да се промени всичко това трябва да се обединим с една обща кауза и то вече е направено. Да се надяваме, че ще доведат нещата до успешен край.
цитирайда не пишете анонимно, защото коментарите ги трият от блог.бг. Благодаря ви.
цитирайМожеш да нагласиш дали допускаш анонимни коментари: отляво, Настройки, Общи, най-отдолу.
Моля :)
цитирайМоля :)
asthfghl написа:
Можеш да нагласиш дали допускаш анонимни коментари: отляво, Настройки, Общи, най-отдолу.
Моля :)
Моля :)
да има анонимни коментари, въпроса, е че ги трият администраторите на блог.бг.
е да поставят потребителя в позиция да приема договор с обвързващ минимален срок/година/. И то не като опция- или приемаш или си отивай. Ако се откажеш предварително –неустойки.
Къде спи сега комисията за защита на потребителите. Нали това е предназначението й да защитава интересите ни ,а в този случай примери за нарушени права-колкото искаш.
Но защо ми се струва ,че колкото и да си говорим /всеки втори от познатите ви се е сблъсквал с подобен проблем/, колкото и репортажи да се правят - нищо няма да се промени. Защото ние не можем без мобилен телефон, интернет, кабелна и т.н. и доставчиците на точно тези услуги го знаят най-добре и чуд%
цитирайКъде спи сега комисията за защита на потребителите. Нали това е предназначението й да защитава интересите ни ,а в този случай примери за нарушени права-колкото искаш.
Но защо ми се струва ,че колкото и да си говорим /всеки втори от познатите ви се е сблъсквал с подобен проблем/, колкото и репортажи да се правят - нищо няма да се промени. Защото ние не можем без мобилен телефон, интернет, кабелна и т.н. и доставчиците на точно тези услуги го знаят най-добре и чуд%
Но не е луд този дето яде баницата ....
цитирайМ-тел са най-гнусната компания,там събират само "плява" за служители... ...,не се сещам за други думи,никаква етика,нищооооооооо трагедия...
цитирайmegafon написа:
е че извън България и в чужбина незнаят за какво става въпрос. Едва ли Водафон знае, какво прави Мтел и как се подиграват с хората.
В това бъди сигурен! Лъжат баш шефовете. Наскоро бях свидетел на подобно нещо - голяма компания с чужда шапка, некадърни български директори замазаха очите на инвеститора... Това се случва в 90% от компаниите с чужд бранд!
hamstera написа:
В това бъди сигурен! Лъжат баш шефовете. Наскоро бях свидетел на подобно нещо - голяма компания с чужда шапка, некадърни български директори замазаха очите на инвеститора... Това се случва в 90% от компаниите с чужд бранд!
megafon написа:
е че извън България и в чужбина незнаят за какво става въпрос. Едва ли Водафон знае, какво прави Мтел и как се подиграват с хората.
В това бъди сигурен! Лъжат баш шефовете. Наскоро бях свидетел на подобно нещо - голяма компания с чужда шапка, некадърни български директори замазаха очите на инвеститора... Това се случва в 90% от компаниите с чужд бранд!
през спокойно може да се пускат жалби до инвеститора на Мтел в случай Водафон.
тези нещо да направят по въпроса.
http://www.mtelbg.eu/
цитирайhttp://www.mtelbg.eu/
най-интересното, е че хората страдат и едно временно с това си мълчат като типични мишки. Хем ги лъжат, хем нищо не правят.
цитирайна един познат дойде сметка за 2 месеца 380 лева като 2 пъти е надхвърлен лимита. Ще ви държа в течение.
цитирай