Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
27.08.2011 10:00 - Как да намалим жертвите от катастрофите по пътищата?
Автор: megafon Категория: Политика   
Прочетен: 9959 Коментари: 13 Гласове:
19

Последна промяна: 27.08.2011 12:05

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg


     В съвременният свят близо 80% от населението на възраст от 18-75 години притежават шофьорски книжки. И България като част от света процента от хората, които могат да карат е близо 70%. Трудно е да се каже от тях колко са активни шофьори, но със сигурност можем да кажем, че броят на загиналите по пътищата в България е в пъти по-голям от средностатистическия за Европа. Нека да погледнем какво казва статистиката за България по години.

 
image 

Очевидно в България стават огромен брой катастрофи или средно статистически всяка осма катастрофа е със жертви. Каква е причината обаче, за да имаме висока смъртност? Тука както и по всички теми като цяло българите нямат единно мнение. Лично според мен, тази смъртност може да бъде намалена и сведена почти до нула ако бъдат предприети следните мерки, разбира се и бъдат стриктно спазвани. Ето ги и мерките, които според мен ще дадат 100% ефикасност.
 
1. При леко ПТП само с материални щети се прилагат съществуващи до момента наказания. Но оттук следва и интересното:
 
2. При настъпило ПТП с материални щети и леко пострадали водачи, виновният задължително освен паричните санкции, ще полага обществено полезен труд, който обаче ще бъде свързан с последиците възникнали от катастрофите.
В леките случай, ще помагат и ще се грижат за хора, които са пострадали в следствие на ПТП.
 
3.При настъпило ПТП освен горе упоменатите явления е настъпила и смърт, то виновното лице ще бъде задължено да полага обществено полезен труд като гробар, санитар в моргите, и ще работи заедно с гражданска защита и ще се отзовава с тях при настъпило ПТП. Така най-добре виновният водач ще види какви са последствията от тежките ПТП-ата, а това разбира се е и най-добрата превенция.

     Трябва да се вземе под внимание, че виновниците за тежките катастрофи са мъжкия в пол в едно близо от 80% случаите. И точно те когато видят кръв им прилошава, а представете си, че работата на виновното лице се състои в това да мие трупове в моргата в продължение на 2 месеца. Аз ви гарантирам, че този водач след като си изтърпи наказанието в близките половин година няма да може да спи спокойно, а какво остава да седне зад волана и да шофира. Това е идеята на тази превенция. Да се вземат превантивни мерки и така да се намали драстично броят на загиналите хора по пътищата на България. Това лично според мен е една много добра възпитателно-образователна мярка за подрастваща младеж. Вече на всеки булевард е модерно младите "пичлягари" да си правят гонки, мислейки, че са безсмъртни. Нека да поработят малко като гробари, моргаджии, да слезнат  долу на земята, в реалността, за да разберат, че пред смъртта и закона всички са равни. Разбира се, много родители на мило и на драго сърце ще се мъчат да откопчат децата си от тази програма за "Превенция на жертви от ПТП-та" и затова тя трябва да бъде стриктно прилагана и наблюдавана от инспектори, дали приложената индивидуална програма за превенция стриктно се изпълнява. В случай, че има не изпълнение наказанието ще бъде заменено с фиктивна присъда в затвора от няколко месеца до години.
 
    Лично аз съм убеден, че тази програма ще бъде успешна, ако има политическа воля и съгласие. Разбира се в началото ще срещне голям отпор, защото броят на водачите на МПС-та драстично ще намалеят по пътищата. Но пък по този начин, всеки който знае, че не става за шофьор повече няма да кара. Така хем програмата предпазва неговият живот, хем и живота на останалите хора е запазен. Много бих се радвал ако подобна програма намери бъде приложена в България

image 




Гласувай:
21



1. otvorko - Много
27.08.2011 11:46
добра идея. Дано някой политик ти прочете блога и му влезне малко мозък в кухата глава.
цитирай
2. анонимен - преди всичко
27.08.2011 13:26
трябва да се промени начина на подготовка.На времето курса за кат "В " траеше три месеца и половина.Първо психотехнически,теория,полигон,практика,после вътрешен изпит и ако изкараш пред КАТ.За кат.С шест месеца курс и т.н.Сега двадесетина часа и вземаш каквато си искаш категория.Шофьорски книжки се продават,както и свидетелства за психо на професионалисти.Да се промени санкцията за водачи употребили алкохол и много важно,наркотици.По селата карат пияни,а по големите градове дрогирани.Санкции от сорта на:не пии вода,не яж ,не се чешай,не карай по джапанки и не си бъркай в носа ,не пуши по време на шофиране са идиотски.Когато нямаш съзнание как най-безопастно да шофираш нищо не ти помага.С новите забрани някой ще почнат да се крият като пушат,пият вода или ядът дюнер или мазна баница и ще стане още по зле.Вчера докато маскирани в кола с тъмни стъкла ченгета снимаха на бул Рожен в София на петсотин метра от тях стана ПТП и двама загинаха.Скороста е най-важния фактор.Не съобразена с пътните уславия скорост е на първо място по инциденти,но има места където ограниченията са малоумни и се използват за капани от страна на КАТ.Много е сериозна темата имного може да се пише по нея.
цитирай
3. klim22 - !
27.08.2011 14:57
Със самолет е по-безопасно. Значи ще пътуваме по въздуха. Но не знам как ще стане с малките разстояния.
цитирай
4. анонимен - Усмивката
27.08.2011 16:39
Мисля, че след като стане белята, вече ще е късно за такава санкция. Най-добре ще е да има преди курса за водачи на МПС, поне един ден за посещения по морги, болници, а защо не и срещи с лишени от свобода за ПТП. Тогава всеки да си прецени как ще се държи зад волана. Доколкото знам, това е начин за "отсяване" на студентите-медици. Ако му става лошо при вида на рани, кръв и трупове - какъв медик ще е той?
цитирай
5. plamena5090 - както се вижда от таблиците, осн...
27.08.2011 20:59
както се вижда от таблиците, основна причина за жертвите по пътищата, са увеличаващия се брой автомобили.
1950 -та нямало автомобили - няма и жертви, връзката е очевидна, а всичко останало е ала бала дрънканици....да внимаваме, да слагаме колани, да не....не знам още кво
РЕШЕНИЕТО Е ЕДНО:
МАХНЕТЕ АВТОМОБИЛИТЕ, АКО ИСКАТЕ ДА НЯМА ЖЕРТВИ
инак ще продължават да ви газят и все по умрели ще ходите
цитирай
6. анонимен - Мукавей
27.08.2011 21:56
ПО-добре ще е тези мерки да бъдат прилагани превантивно за тези,които карат пияни,превишават скороста,не спазват предимство,неправилно изпреварват и т.н.
А който причини смърт да лежи в затвора!
Иначе ще бъде"след дъжд качулка".
цитирай
7. dakasoteva - Крайно време е да се задейства об...
27.08.2011 22:03
Крайно време е да се задейства обществото. Няма кой друг.
цитирай
8. анонимен - Преди 3 месеца убиха...
27.08.2011 23:32
Преди 3 месеца убиха тъща ми при катастрофа. Жената си карала спокойно. Возила мъжа си, отивала на кафе в Аспарухово. Кола изпреварва неправилно от насрещното и се врязва в тях. На място! Кървава баня! Дано никога не видите такава гледка. Близка хора на...Айде да не описвам. Виновния шофьор - с алкохол. Съдим се вече . Познайте къде е убиеца. У дома си. На свобода... Возил гаджето си по време на катастрофата. Тя била със счупена ръка. И знаете ли какво казала приятелката му: " Съжалявам само, че няма да мога да ходя това лято на море"!

Добре че оцеля бащата на жена ми. Счупена глава, пукнат гръден кош, таз пукнат...целия син и смачкан. А след няколко дни трябваше да пращам сина си да го гледат през лятото и само за това говореха. Как ще се радват на внука си.

Какво да го правиш тоя човек ми кажете. Изпреварва направилно, превишена скорост, алкохол, убииство...? Да си седи в къща на свобода ли?

Надявам се да има възмездие.
цитирай
9. анонимен - Ястреб
28.08.2011 07:23
Решението е просто - на българин да не му се разрешава да ползва превозно средство ако не е задвижвано от впрегати животни, като - а) ако животните са двукопитни, да не са повече от четири впрегнати едновременно, - б) ако са еднокопитни, да не са повече от две впрегнати едновременно, - в) водачът на превозното средство да не е пил по-вече от 0.2 литра ракия за килограм собствено тегло. Опитайте и ако няма резултат, оскубета ми перцата.
цитирай
10. bogdan12 - Далече от очите далече от сърцето
28.08.2011 09:10
Прав си за всичко написано и да се призная не бях се замисял. Явно идва момент, когато ясно се вижда ,че стандартните мерки не помагат.
Така сме устроени, че докато не ни се случи лично да преживеем инцидент или да ни се размине такъв, не се замисляме сериозно. Прав си - най-доброто наказание е разяждащо чувство за вина. НО докато не минеш от другата страна и с очите си да видиш какво си причинил, едва ли ще осъзнаеш така нагледно стореното. Колкото и да не ти пука, като видиш за какво страдание си отговорен, не може да имаш спокоен сън. Иначе не си човек.
Безотговорността на младите също се лекува така –нагледно.Виж какво можеш да направиш, пък тогава пак карай като луд.
Жалко е наистина, защото не е необходимо да се държим с възрастните, уж отговорни хора като с деца- да им се показва нагледно ,защото не могат да направят изводи сами и превантивно да се държат адекватно. Казват, че хората се учат от грешките си, но понякога е по-добре да се поучим от грешките на другите, преди да е станало късно.


цитирай
11. bogdan12 - Пламена
28.08.2011 09:20
Не е решение да махнем играчките на децата,че да не се ударят. Решение е да разберат и променят своето поведение сами. Все пак сме с претенциите на най-висшия вид, на разумни същества, а се самоунищожаваме.
Егоизмът, самочувствието, комплексите дори са силен фактор, определящ поведението на човек, но чувството за вина и страха са още по-силен. Баланс.
цитирай
12. megafon - Няма как да не коментирам точно
28.08.2011 22:01
plamena5090 написа:
както се вижда от таблиците, основна причина за жертвите по пътищата, са увеличаващия се брой автомобили.
1950 -та нямало автомобили - няма и жертви, връзката е очевидна, а всичко останало е ала бала дрънканици....да внимаваме, да слагаме колани, да не....не знам още кво
РЕШЕНИЕТО Е ЕДНО:
МАХНЕТЕ АВТОМОБИЛИТЕ, АКО ИСКАТЕ ДА НЯМА ЖЕРТВИ
инак ще продължават да ви газят и все по умрели ще ходите

този коментар. Първо извода, който правете е абсолютно погрешен и неправилен. Защо? Ами и във Франция, Белгия, Холандия и още куп държави колите са в повече от България, но жертвите от катастрофите са доста по-малко. Е как стигнахте вие до този извод Пламена? В нашата държава простотията е всестранно разпространена. И когато простака от улицата седна зад волана той става простак на пътя. А недай си Боже да кара по скъпа и луксозна кола, превръща се в убиец. И вместо да ми викате ала бала, замислете се малко от статистиката.
цитирай
13. анонимен - Курсант
01.09.2011 00:50
Милиционерите не са си на мястото. Добрата мощна кола не означава, че се управлява от добър шофьор, а дори и да е добър, трябва да спазва правилата. Кой трябва да санкционира нарушителите? Опитайте да направите забележка на някое богато копеле и ще разберете от къде идват нещастията на българите. Милиционерщината е навсякъде , но не и там, където трябва да се спазва законността.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: megafon
Категория: Политика
Прочетен: 2564321
Постинги: 194
Коментари: 3754
Гласове: 2059
Спечели и ти от своя блог!
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930