Постинг
20.09.2011 10:30 -
Защо ще бойкотирам Икея България?
Автор: megafon
Категория: Политика
Прочетен: 39113 Коментари: 64 Гласове:
Последна промяна: 20.09.2011 15:21
Прочетен: 39113 Коментари: 64 Гласове:
35
Последна промяна: 20.09.2011 15:21
След проведената смешна кампания от страна гръцкото представителство на Икея за България, дойде ред и на смешните им цени. Ако някой от вас си е направил труда да разгледа безплатно разпространяваният каталог на Икея ще види, че цените са доста високи сравнени с мебелните магазини. В малко по-обстоен анализ и сравняване на цените на едни и същи артикули със с нашите съседни и несъседни държави, се забелязва как в България са или по-високи или равни с цените в Гърция, Франция, Англия. Невероятно, но факт според Икея България, жизненият стандарт на българина отдавна е на европейско равнище. Това е голяма подигравка, защото всички знаем, че Икея произвежда на ишлеме мебели за бедни. А в България се оказва, че да притежаваш мебели на Икея е равносилно на престиж. Дрън, дрън, дрън. Икея е поредният нагъл чуждестранен инвеститор, който е дошъл в нашата държава, не защото иска да развива успешен бизнес, а просто да отчита присъствие на българския пазар. Доказателство за това е факта, че в България има само 1 магазин и то със съвсем скромните размери, което е нетипично за тази марка. Икея не предлага нищо по-различно от това, което можеш да си го поръчаш в местният мебелен магазин на 1/2 цена и с много по-високо качество. Решението е много просто, пълен бойкот на марката докато не оправи ценовата си политика спрямо народа. Достатъчно си имаме други "инвеститори" които само скубят от изтънелия джоб на нашенеца. В крайна сметка ние българите не трябва да оправяме головата разлика на гръцкия инвеститор. Аз няма да бъда поредният балък, който ще се хване за кукичката, а вие?
Вълнообразно
Следващ постинг
Предишен постинг
Аз също се втрещих наскоро, когато видях как мои познати във фейсбук развълнувано коментираха, че най-сетне дочакали каталога на ИКЕА, колко стилни и качествени били мебелите, и най-важното - колко ДОСТЪПНИ са цените. Сега, при цялото ми уважение, всеки, които има реална представа за производството на ИКЕА е наясно, че става въпрос за много ниско качество и съответно съобразени с него цени. Това, че в България са решили да надуят цените, на мен ми говори само, че очакват балъците да купуват без да се замислят, само защото чули, че "на запад" това е предпочитана марка. Пълна глупост!
цитирайdarcy написа:
Аз също се втрещих наскоро, когато видях как мои познати във фейсбук развълнувано коментираха, че най-сетне дочакали каталога на ИКЕА, колко стилни и качествени били мебелите, и най-важното - колко ДОСТЪПНИ са цените. Сега, при цялото ми уважение, всеки, които има реална представа за производството на ИКЕА е наясно, че става въпрос за много ниско качество и съответно съобразени с него цени. Това, че в България са решили да надуят цените, на мен ми говори само, че очакват балъците да купуват без да се замислят, само защото чули, че "на запад" това е предпочитана марка. Пълна глупост!
в България има около 10 фирми, някой са от Търновския регион, които от години произвеждат мебели на ишлеме за Икея. Например завод "Хемус" в Троян работят от години за Икея.
3.
анонимен -
haha, do gornite
20.09.2011 12:12
20.09.2011 12:12
Tova za kachestvoto na balgarskite mebeli ta i na polovin tzena ot tezi na Ikea e smechka niakakva. Za dva mesetza obikolih vsichki mebelni magazini vav Varna v tarsene na detsko leglo (10-12 godini). Otvratitelni materiali, gnusen design i smehotvorni tzeni (za predlaganoto kachestvo). Taka, che sprete tupite si komentari ot sorta "kakto vsichki znayat Ikea e magazin za bedni" i elate se obadete sled kato ste polzvali produkti na Ikea. Apartamenta mi ot 150 m2 e obzaveden iztzialo ot Ikea i to ot godini i niamam zabelejki. Edinstvenata mi zabelejka kum tazi marka e, che sobstvenika i e natzist!
цитирай
4.
анонимен -
Защо ли?
20.09.2011 12:23
20.09.2011 12:23
Вижте цената на този диван в Германия.Аз си го купих на тази цена преди 5 години от там.
http://www.ikea.com/de/de/catalog/products/10087106
В България се предлага за 260 лв. - 100лв.по-скъпо
Какво да коментираме повече.То е ясно гърците са алчни мързеливи тюфлеци.Така е било преди 300 години,така е сега, така ще бъде и за напред.Където видиш византиец трябва да го спукваш от бой а не да го храниш.
цитирайhttp://www.ikea.com/de/de/catalog/products/10087106
В България се предлага за 260 лв. - 100лв.по-скъпо
Какво да коментираме повече.То е ясно гърците са алчни мързеливи тюфлеци.Така е било преди 300 години,така е сега, така ще бъде и за напред.Където видиш византиец трябва да го спукваш от бой а не да го храниш.
5.
анонимен -
До автора :)
20.09.2011 12:35
20.09.2011 12:35
управяме - Оправяме, указва - Оказва :)
Иначе другото е вярно, включително и правописа :)
цитирайИначе другото е вярно, включително и правописа :)
Некачествени са! Размният човечец би се замислил, най-малкото заради толкова гръмката реклама!
цитирайанонимен написа:
управяме - Оправяме, указва - Оказва :)
Иначе другото е вярно, включително и правописа :)
Иначе другото е вярно, включително и правописа :)
го правя. Така знам, че ти ми четеш темите, анонимно. ;-)
Няма и да ги погледна.
цитирайне смъкнат цените няма да продадат нищо.
цитирайВсъщност, цените в каталога им са максималните на които могат да продават даден артикул. Сега като видят, че на тези цени хората не купуват ще влязат в постоянна промоция и ще има и на "народни" цени. БТВ компютърна масичка която има при тях е 9.90 лв. което според мен е ОК. За по малко няма от къде да си намеря. Въпреки, че това е по скоро масичка за кафе и лаптоп ама ме устройва:)
цитирайЧе ИКЕА България (в същност - ИКЕА Гърция) са нагли мошеници, това е ясно. Но, авторът на постинга е малограмотен. И не само той, а мнозинството от българите. Това дава кураж на наглите мошеници ИКЕА и на тоя, който се похвали, че ги бил довел, БЕЗ ИЗОБЩО ДА МУ Е РАБОТА - Плевнелиев, пишман кандидат-президентът, да се отнасят така с българите - потребители и избиратели.
цитирай
12.
анонимен -
za Ikea
20.09.2011 14:34
20.09.2011 14:34
цените са сходни във всички страни. Икеа минава за евтин магазин, защото не предлага безплатна доставка и монтаж. можете да си поръчате всичко на кварталния дърводелец, но уникалното на Икеа е семплия дизаин и лесното сглобяване. Упътването към продуктите е достъпно и подходящо за непрофесионалист. Качеството е високо, като всяка скандинавска стока. Препоръчвам всички домашни потреби, както и спално бельо от Икеа.
цитирайанонимен написа:
цените са сходни във всички страни. Икеа минава за евтин магазин, защото не предлага безплатна доставка и монтаж. можете да си поръчате всичко на кварталния дърводелец, но уникалното на Икеа е семплия дизаин и лесното сглобяване. Упътването към продуктите е достъпно и подходящо за непрофесионалист. Качеството е високо, като всяка скандинавска стока. Препоръчвам всички домашни потреби, както и спално бельо от Икеа.
Има каталози из нета, може да се провери твърдението. Аз лично видях безобразна разлика специално във френския каталог, сравнен с българския.
И държа да отбележа, че не говоря наизуст - около мен 90% от предметите (не само мебели) са ИКЕА, и мога да заявя категорично, че са абсолютно паянтови. Практични, но ако живеете под наем и мебелировката ви е по-скоро за удобство. С това са съобразени и цените на тази фирма. Поне в чужбина. В България явно разчитат на непознаване.
Няма лошо де. Човек се учи.
14.
анонимен -
Бобо
20.09.2011 15:26
20.09.2011 15:26
Разгледах много внимателно каталога на въпросния магазин. Ако трябва да бъда честен спрямо Вас и себе си, то ще Ви кажа ,че нямаше нещо за което да се захвана и да кажа : Ето това ми харесва! Освен това в нашите заводи и предприятия за мебели има много, много по-красиви и функционални неща! Мисля, че никога няма да посетя магазин IKEA!!!
цитирайса най-малкото виновни. Ето едно мнение по въпроса:
http://www.ekipnews.com/news/mnenia/komentari_na_georgi_daskalov/_ikea_vie_po_vylchi_s_vylcite_/116311/
Има ли някой, който да не е съгласен с Георги Даскалов?
цитирайhttp://www.ekipnews.com/news/mnenia/komentari_na_georgi_daskalov/_ikea_vie_po_vylchi_s_vylcite_/116311/
Има ли някой, който да не е съгласен с Георги Даскалов?
16.
анонимен -
българите обичат високи цени !!!!!!!!!!!!
20.09.2011 16:37
20.09.2011 16:37
Така е, цените са с 30 % по високи тъй като българина е готов да плаща. Не зная, нещо друго ли очаквахме? Същото е и с мобилните оператори, а това че сме абонати на минимум 2 мобилни оператора го доказва, какви добри платци сме и готови да платим колкото ни кажат!!!!!!!!!!
цитирай
17.
анонимен -
българите обичат високи цени ????????
20.09.2011 16:46
20.09.2011 16:46
>Така е, цените са с 30 % по високи тъй като българина е готов да плаща.
Така ли ??? аз не само, че не съм готов да плащам, но и нямам да плащам. Сигурен съм, че далеч не съм единствения
цитирайТака ли ??? аз не само, че не съм готов да плащам, но и нямам да плащам. Сигурен съм, че далеч не съм единствения
18.
анонимен -
Vie ste carzy da pishete takiva gluposti za IKEA
20.09.2011 16:55
20.09.2011 16:55
Vie ste carzy da pishete takiva gluposti za IKEA....vsicki mebelni magazin dosega v BG sa bokluk...i IKEA nai posle pokazva kak se praviat mebeli na vsicko ARON, MOBO, AIKO maIKO i tn
цитирай
19.
анонимен -
ами иди виж, какво се случва пред ...
20.09.2011 16:57
20.09.2011 16:57
ами иди виж, какво се случва пред входа днес, много хора ще го направят. . .и така както с всичко в България и цените.
цитирайне се заблуждавайте,че ще ви излезе по-евтино,защото трябва да платите за транспорт и за сглобяване на мебелите,по-евтино и по-качествено е да си поръчате български мебели,а не да пълним чуждите джобове за боклуци.
цитирай
21.
анонимен -
така е!
20.09.2011 17:00
20.09.2011 17:00
така е!
цитирай
22.
анонимен -
така е!
Да, ама иди го обясни, то ...
20.09.2011 17:04
20.09.2011 17:04
анонимен написа:
така е!
Да,ама иди го обясни , то с всичко е така. Ето ти пример с петрола и бензиностанциите. Всички зареждат от ОМВ или Шел, а никои не знае, че доставчика в България на гориво са Лукоил и Петрол, като Еко,ОМВ, Шел са клиенти на Петрол. . . . Българина е заблуден и пълни гушите на чужденеца!
анонимен написа:
Да,ама иди го обясни , то с всичко е така. Ето ти пример с петрола и бензиностанциите. Всички зареждат от ОМВ или Шел, а никои не знае, че доставчика в България на гориво са Лукоил и Петрол, като Еко,ОМВ, Шел са клиенти на Петрол. . . . Българина е заблуден и пълни гушите на чужденеца!
Аз зареждам на Еко и колата ми върви по съвсем различен начин, ако заредя на Лукойл. Факт.анонимен написа:
така е!
Да,ама иди го обясни , то с всичко е така. Ето ти пример с петрола и бензиностанциите. Всички зареждат от ОМВ или Шел, а никои не знае, че доставчика в България на гориво са Лукоил и Петрол, като Еко,ОМВ, Шел са клиенти на Петрол. . . . Българина е заблуден и пълни гушите на чужденеца!
24.
анонимен -
Е, нали това казах. Бензина в Еко, ...
20.09.2011 17:29
20.09.2011 17:29
Е, нали това казах. Бензина в Еко,ОМВ и Петрол е един и същи защото доставчик е Петрол, Шел също но в илиенци слагат някакви добавки и става шит. Лукоил са другите.
Другото е психология на потребителя, визията кара потребителя да смята, че колата му върви по определен начин.
цитирайДругото е психология на потребителя, визията кара потребителя да смята, че колата му върви по определен начин.
25.
анонимен -
Определено
20.09.2011 17:38
20.09.2011 17:38
има български стоки, които бият като качество вноса. Да не говорим, че големите компании от хранително-вкусовата до химичната промишленост произвеждат стоки, чието качество като суровина и изработка варира спред пазара, за който са предназначени. При това съвсем законно (Европа е разделена на три зони, ако не ме лъже паметта). Това навежда на мисълта, че често родното е по-качествено. Аз лично се старая да спазвам мотото "Купавай българското!", не на всяка цена, разбира се и все пак това често определя избора ми, ако ми е даден такъв. Като започнете от чесъна и доматите, минете през дрехите и стигнете до мебелите. Да не говорим, че това е простичък механизъм за стимулиране на родната икономика. Наскоро обзавеждах жилище, всичко, от което се нуждаех, поръчах при дърводелец. Изработиха го, докараха го, внесоха го у дома, сглобиха, че и даже изчистиха след себе си. Ако щете вярвайте, излезе ми далеч по-евтино, отколкото всичко, което е в магазинната мрежа. Препоръчала съм го на трима души досега, конкуренцията ражда качество.
цитирай
26.
анонимен -
не смъкнат цените няма да продадат ...
20.09.2011 18:35
20.09.2011 18:35
komi4iya написа:
не смъкнат цените няма да продадат нищо.
Продажно племе сме си...Часове са чакали за откриването...а до 16часа са отчели 20000.Да направим бойкот на всички чужди вериги...Те убиха дребната търговия...
Да ,ама не....всички там се бутат...а на българските производители....100кожи им сдират....ама да са в големите вериги....
27.
анонимен -
В къщи единствено столовете са з...
20.09.2011 18:42
20.09.2011 18:42
В къщи единствено столовете са закупени от магазин. Всичко останало - гардероби, шкафове, кухня, маса, спалня, детско 2-жно легло, холна секция е по поръчка. Правиш си чертежите, избираш си материалите, даваш да ти ги нарежат, сглабяш и после всичко е хем по вкус, хем по мярка, хем здраво, хем ЕВТИНО.
Вместо да ходиш като будала да обикаляш десет магазина и нищо да не ти хареса и да изгубиш маса време, по-добре седни, направи си едни скици с размери и отивай при майсторите. Да не говорим, че се размърдва и сивото вещество...
цитирайВместо да ходиш като будала да обикаляш десет магазина и нищо да не ти хареса и да изгубиш маса време, по-добре седни, направи си едни скици с размери и отивай при майсторите. Да не говорим, че се размърдва и сивото вещество...
28.
анонимен -
Подкрепям бойкота!
20.09.2011 18:52
20.09.2011 18:52
Подкрепям бойкота!
цитирай
29.
анонимен -
Браво!
20.09.2011 19:28
20.09.2011 19:28
Ето една истинска и адекватна статия! Браво, дано все повече българи започнем да се осъзнаваме от наглостта на чуждестранните "инвеститори", и особено на тези, които имат елински произход! Аз също бих отишъл в икея, но единствено, за да ползвам тоалетната, без да пускам водата!
цитирай
30.
анонимен -
хрисим
20.09.2011 19:32
20.09.2011 19:32
Обзалагам се, че поне 90% от плюещите тук имат по-скапани мебели и обзавеждане от предлаганото в Икеа. Голям минус за Интернет е, че се дава дума на простолюдието.
цитираймагистрали, молове, икея,бизнесмени, средния бизнес, частниците, държавата...
Приличаме на крив нос, дето всичко му пречи , а и мустака го гъделичка!!!..
Хора, дето не знаят какво искат! Това звучи неврастенично!
цитирайПриличаме на крив нос, дето всичко му пречи , а и мустака го гъделичка!!!..
Хора, дето не знаят какво искат! Това звучи неврастенично!
Преди години се излъгахме и купихме някаква етажерка, която ми хареса, беше с метална конструкция и още първия ден едната от точковите заварки се счупи. В Германия има доста оплаквания срещу некачаствените мебели на ИКЕА и неточните им комплектовки. Купуваш си котка в чувал. Пренасяш ги до в къщи и когато тръгнеш да ги сглобяваш, се оказва, че или дупките са неправилно пробити или липсват винтове и други елементи за сглобяването им...
Подкрепям бойкота!
цитирайПодкрепям бойкота!
krotalka написа:
Преди години се излъгахме и купихме някаква етажерка, която ми хареса, беше с метална конструкция и още първия ден едната от точковите заварки се счупи. В Германия има доста оплаквания срещу некачаствените мебели на ИКЕА и неточните им комплектовки. Купуваш си котка в чувал. Пренасяш ги до в къщи и когато тръгнеш да ги сглобяваш, се оказва, че или дупките са неправилно пробити или липсват винтове и други елементи за сглобяването им...
Подкрепям бойкота!
Подкрепям бойкота!
патил с некачествени мебели от Гърция и извиках дърводелец, който ми ги преправи по български. За съжаление в България, българите обичат да възхваляват всичко чуждо и да потъпкват всичко родно. Обичаме да се плюем взаимно и както се казва в един филм "От всичко на света най-много мразя българи". Затова и ще изчезнем като народ.
то смешна работа! И не само цените. Ами това как си обозначават стоките? Триместен диван било диван, на който очеизвадно могат да седнат спокойно две 12-годишни деца например...хаха...
Бойкот!
цитирайБойкот!
Този начин на пазаруване винаги ме е изумявал - поклонничеството пред дадена марка. А дали качеството на стоките й са това, което се предполага, че трябва да са? Дали цените са тези, които се очаква да са?
Като имам нужда от диван ще обиколя всички магазини и ще си купя точно това, което ми трябва на най-ниската цена /да не забравяме че при мебелите перото транспорт и монтаж много променя крайната цена/. Мое мнение, но има качествени български мебели на прилични цени.
Но мога да се обзаложа, че Икея още първия месец ще регистрира голям брой посещения /което била и целта им като за начало/. Друг е въпросът колко от тях ще се превърнат в реализирана продажба.
цитирайКато имам нужда от диван ще обиколя всички магазини и ще си купя точно това, което ми трябва на най-ниската цена /да не забравяме че при мебелите перото транспорт и монтаж много променя крайната цена/. Мое мнение, но има качествени български мебели на прилични цени.
Но мога да се обзаложа, че Икея още първия месец ще регистрира голям брой посещения /което била и целта им като за начало/. Друг е въпросът колко от тях ще се превърнат в реализирана продажба.
И аз съм като №27, предпочитам българското, да бъде от дъро, а не разни плоскости и пред никакви марки не коленича. MDF -само за кухненско оборудване. Не мога да се произнеса за качеството на IKEA, но само факта че това е гръцкия клон на фирмата е достатъчно основание да се подходи много внимателно към продуктите й. Не мога да си представя, че бих се юрнала още в първия ден на откриването на която и да е фирма, направо е смешно такова едно нетърпение, сякаш нямаме куп други интересни мебелни магазини.
цитирайв;изала съм в магазин от тая верига в Измир.Стори ми се като магазин за преоценени стоки-пълно с народ и дечурлига-наистина за бедняци.А ние имаме великолепни мебели."ПРАКТИКЕР" ни е достатъ4ен-бойкоооооооооооооооот
цитирай
38.
анонимен -
:)
21.09.2011 02:00
21.09.2011 02:00
да се смея или плача. Нали български фабрики работят за Икеа.
цитирайИКЕА е световна верига, която предлага мебели и др неща за всеки джоб. Има както евтини неща, така и скъпи. Аз лично съм обзавел жилището си само с техни неща и нямам никакви оплаквания. В същото време ми се наложи да купя един матрак от Бг и се хванах за главата -хем скъпо, хем пълен булшит. Мебелите в Бг са ужасно скъпи и са за българи-отвратително качество, никога нищо с нищо не си пасва, хиляди проблеми. ИКЕЯ е смърт за занаятчиите- бандити, решили да печелят с пет пъти по високи цени и никакво качество. Мебелите на ИКЕЯ не били качествени-това може да го говори само някой, който е твърдял, че кока-колата е наркотик и никога не е притежавал мебел на ИКЕЯ. Дупките и сглобките им си пасват до милиметър,всичко е абсолютно точно и всеки третокласник може да сглоби гардероб. Колкото до цените-вярно е, проверих, в каталога на УК са в пъти по ниски(гардероби, дивани) някои малко по ниски, и никои на цените на БГ. Но кажете ми-коя чуждестранна верига и чужд инвеститор у нас не държи по-високи цени от тия, на които продава навън? Та нима не говорите по мобилни три пъти по скъпо, не перете с три пъти по скъпи прахове и не ви е всичко по скъпо, отколкото навън. Ами това е, щото сте богати, би казал Бойко.Инак коя чужда компания ще продава на по бедни по-скъпо-няма логика.
цитирай
40.
анонимен -
А аз помислих,
21.09.2011 05:46
21.09.2011 05:46
че бойкотираш защото си бедняк! :-D
цитирайzemaria написа:
ИКЕА е световна верига, която предлага мебели и др неща за всеки джоб. Има както евтини неща, така и скъпи. Аз лично съм обзавел жилището си само с техни неща и нямам никакви оплаквания. В същото време ми се наложи да купя един матрак от Бг и се хванах за главата -хем скъпо, хем пълен булшит. Мебелите в Бг са ужасно скъпи и са за българи-отвратително качество, никога нищо с нищо не си пасва, хиляди проблеми. ИКЕЯ е смърт за занаятчиите- бандити, решили да печелят с пет пъти по високи цени и никакво качество. Мебелите на ИКЕЯ не били качествени-това може да го говори само някой, който е твърдял, че кока-колата е наркотик и никога не е притежавал мебел на ИКЕЯ. Дупките и сглобките им си пасват до милиметър,всичко е абсолютно точно и всеки третокласник може да сглоби гардероб. Колкото до цените-вярно е, проверих, в каталога на УК са в пъти по ниски(гардероби, дивани) някои малко по ниски, и никои на цените на БГ. Но кажете ми-коя чуждестранна верига и чужд инвеститор у нас не държи по-високи цени от тия, на които продава навън? Та нима не говорите по мобилни три пъти по скъпо, не перете с три пъти по скъпи прахове и не ви е всичко по скъпо, отколкото навън. Ами това е, щото сте богати, би казал Бойко.Инак коя чужда компания ще продава на по бедни по-скъпо-няма логика.
от истината за Икея. А както повечето хора написахме всеки от нас е пазарувал и е имал проблеми с Икея. Разбира се не са много тези хора, но факт, е че ги има. А за същите пари в България можеш да си направиш мебели по поръчка от дърво, а вие си ползвайте MDF-а и се превъзнасяйте.
Тук май само ти не си ХЕЙТЪР на лумпен-лентяйстващата войнствена посредственост, която веднага се нахвърля като башибозук в преследването на всичко и на всички нормални.
Имаше и такъв филм "Преследването" на Хенри Фонда с Джейн Фонда.Кога се създаде дембелска тунеядстваща пасмина и в България? Сиреч кога станахме цигани, та ни лъсна дупето като калайдисан тиган на месечена???????????????
цитирайИмаше и такъв филм "Преследването" на Хенри Фонда с Джейн Фонда.Кога се създаде дембелска тунеядстваща пасмина и в България? Сиреч кога станахме цигани, та ни лъсна дупето като калайдисан тиган на месечена???????????????
43.
анонимен -
Да - на бойкота !
21.09.2011 10:28
21.09.2011 10:28
29. анонимен - Браво! написа:
Ето една истинска и адекватна статия! Браво, дано все повече българи започнем да се осъзнаваме от наглостта на чуждестранните "инвеститори", и особено на тези, които имат елински произход! Аз също бих отишъл в икея, но единствено, за да ползвам тоалетната, без да пускам водата!
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Последното изречение мно-о-о-го ми хареса !!!
цитирайЕто една истинска и адекватна статия! Браво, дано все повече българи започнем да се осъзнаваме от наглостта на чуждестранните "инвеститори", и особено на тези, които имат елински произход! Аз също бих отишъл в икея, но единствено, за да ползвам тоалетната, без да пускам водата!
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Последното изречение мно-о-о-го ми хареса !!!
44.
анонимен -
Ако в Икеа в Англия или Франция пр...
21.09.2011 11:39
21.09.2011 11:39
Ако в Икеа в Англия или Франция продават по 1000 дивана то в БГ сигурно ще продадът 100 (или по-скоро 20), тогава как очаквате цените тук да са по-ниски. От друга страна всеки инвеститор търси печалба, да не би мутрите от Айко и Лабиринт да са големи филантропи?
Склонен съм, да си купя мебели от Икеа, макар че не знам колко са качествени, но със сигурност няма да стъпя отново в Айко и Лабиринт.
По-големият проблем на БГ е липсата на български инвестиции, а не чужденците - изедници.
цитирайСклонен съм, да си купя мебели от Икеа, макар че не знам колко са качествени, но със сигурност няма да стъпя отново в Айко и Лабиринт.
По-големият проблем на БГ е липсата на български инвестиции, а не чужденците - изедници.
анонимен написа:
Ако в Икеа в Англия или Франция продават по 1000 дивана то в БГ сигурно ще продадът 100 (или по-скоро 20), тогава как очаквате цените тук да са по-ниски. От друга страна всеки инвеститор търси печалба, да не би мутрите от Айко и Лабиринт да са големи филантропи?
Склонен съм, да си купя мебели от Икеа, макар че не знам колко са качествени, но със сигурност няма да стъпя отново в Айко и Лабиринт.
По-големият проблем на БГ е липсата на български инвестиции, а не чужденците - изедници.
Склонен съм, да си купя мебели от Икеа, макар че не знам колко са качествени, но със сигурност няма да стъпя отново в Айко и Лабиринт.
По-големият проблем на БГ е липсата на български инвестиции, а не чужденците - изедници.
чуждестранни инвеститор, които реализират по-големи ставки на печалба, от колкото в собствената си държава? Печалбата драги ми анонимни господине, зависи от оборота, а той зависи от заложената ставка за печалба. Изедниците - инвеститори, залагат на по-голяма ставка и по-малки обороти, което не почита на никаква икономическа логика. Не може в Гърция да продаваш на едни цени, в България на по-високи. Колкото една цена е по-ниска, толкова по-привлекателен прави продукта и атрактивен за купувача.
46.
анонимен -
Пич
21.09.2011 15:30
21.09.2011 15:30
Всичко в това мнение е правилно и не виждам къде е противоречието?! Да, ИКЕА са насочени към нисък и среден клас потребители, но забележет - по ЕВРОПЕЙСКИТЕ стандарти! Ето тук се крие ключето към проблема. Просто мебелите за нисък и среден клас в Еропа идват като цени и дори качество като мебелите висок клас в България. Това е проблем на нашия страндарт, а не проблем на ИКЕА. Те просто пробват дали могат да си продават стоките в България на тези цени. Ако не могат ... е добре, ще затворят кепенците. Но според мен няма да имат проблем и са си направили сметката точно.
цитирайПросто е: не ти харесва - не пазаруваш оттам.
Не знам за инвеститор, който би потрошил милиони, за да "отчете присъствие".
цитирайНе знам за инвеститор, който би потрошил милиони, за да "отчете присъствие".
asthfghl написа:
Просто е: не ти харесва - не пазаруваш оттам.
Не знам за инвеститор, който би потрошил милиони, за да "отчете присъствие".
Не знам за инвеститор, който би потрошил милиони, за да "отчете присъствие".
да бъдем всички щрауси?
Всъщност какво искаме - свободен пазар, където търсенето и предлагането определят цените -- или държавна намеса, както през социализма? Да избираме вече.
"Да бъдем щрауси" нищо не ми говори.
цитирай"Да бъдем щрауси" нищо не ми говори.
asthfghl написа:
Всъщност какво искаме - свободен пазар, където търсенето и предлагането определят цените -- или държавна намеса, както през социализма? Да избираме вече.
"Да бъдем щрауси" нищо не ми говори.
"Да бъдем щрауси" нищо не ми говори.
първо написахте коментар без да прочете ли?!
Въпросът ми беше реторичен, съвсем очевидно.
И моля на "ти". Познаваме се отдавна ;)
цитирайИ моля на "ти". Познаваме се отдавна ;)
ЕВАЛА на автора ... 100 процента подкрепям !
цитирайЧе кой говори за това! Контролът трябва да идва от самата фирма. Политиката на дадена фирма, особено марка на световния пазар, трябва да е вътрешен регулатор и няма нищо общо с това, в коя държава ще бъде позиционирана. Ако държиш да разработиш даден пазар няма нищо лошо да се съобразиш с народопсихологията, но и най-вече с икономическото равнище на потребителите. В противен случай просто отбиваш номера, не търсиш реално развитие на конкретния пазар.
цитирайТогава какви според теб са съображенията им, за да поддържат подобно ценово равнище в страна, където народът е чувствително по-беден? Какво значи "отбиване на номера"? Пране на пари е единственото нещо, което ми идва наум.
цитирайasthfghl написа:
Тогава какви според теб са съображенията им, за да поддържат подобно ценово равнище в страна, където народът е чувствително по-беден? Какво значи "отбиване на номера"? Пране на пари е единственото нещо, което ми идва наум.
на пазара не защото иска да реализира печалби, а просто да покаже, че е има, тука е, без да има по-големи задълбочени цели. Има много неща, които могат да правят. Това поведение и скандала в началото с репликата на един от мениджърите на "Икея" България е красноречиво за тяхното поведение.
Добре, в такъв случай какво пречи на потребителя просто да ги игнорира и да ги остави да си "присъстват"? Връщам се на първата си теза: когато не ти харесва един продукт - неговото качество, цената му, или просто манталитета на фирмата производител -- просто не го потребяваш и това е твоят начин да им отмъстиш, че са ти вгорчили деня. Това е.
цитирайasthfghl написа:
Добре, в такъв случай какво пречи на потребителя просто да ги игнорира и да ги остави да си "присъстват"? Връщам се на първата си теза: когато не ти харесва един продукт - неговото качество, цената му, или просто манталитета на фирмата производител -- просто не го потребяваш и това е твоят начин да им отмъстиш, че са ти вгорчили деня. Това е.
масов, това е равносилно на бойкот.
Голяма и авторитетна фирма може да си позволи да има клонове, от които вади "големите" пари и клонове, които й са за престиж и не с толкова големи печалби. Въпрос на имидж, РR или както и да се наричат тези трудно разбираеми мотиви за нашите ширини.
Най-накрая разбрах, след няколко твои коментара, мнението ти по темата - точно като на автора!
цитирайНай-накрая разбрах, след няколко твои коментара, мнението ти по темата - точно като на автора!
Мнението си го изразих още с първия коментар. Обикновено си подбирам думите да означават нещо. Останалото е разяснения. Успех на всички с бойкота! :)
цитирай
60.
анонимен -
Interesting, thanks
25.09.2011 01:01
25.09.2011 01:01
Your design is so exclusive when compared with a lot of others. Thanks for publishing once you possess the possibility,Guess I'll just make this bookmarked.two
цитирай
61.
анонимен -
Не бъркайте гърци с византийци. Като ги наричате византийци - вие ги възвеличавате.
25.09.2011 17:06
25.09.2011 17:06
анонимен написа:
Вижте цената на този диван в Германия.Аз си го купих на тази цена преди 5 години от там.
http://www.ikea.com/de/de/catalog/products/10087106
В България се предлага за 260 лв. - 100лв.по-скъпо
Какво да коментираме повече.То е ясно гърците са алчни мързеливи тюфлеци.Така е било преди 300 години,така е сега, така ще бъде и за напред.Където видиш византиец трябва да го спукваш от бой а не да го храниш.
http://www.ikea.com/de/de/catalog/products/10087106
В България се предлага за 260 лв. - 100лв.по-скъпо
Какво да коментираме повече.То е ясно гърците са алчни мързеливи тюфлеци.Така е било преди 300 години,така е сега, така ще бъде и за напред.Където видиш византиец трябва да го спукваш от бой а не да го храниш.
Гърците са етиопски африканци завладяли Атика и присвоили голяма част от културата на пелазги и траки. Затова често ги наричат етиопски цигани - сигурно има защо нали. Византия е Източна Римска империя, това не е национална държава и нейни поданици са както тракийци, българи и гърци. Много от императорите в Константинопол са българи. Гърците се опитват чрез религията да наложат влиянието си във ИРИ.
62.
анонимен -
как пък не
25.09.2011 23:01
25.09.2011 23:01
Статията е писана от доста ограничен човек. Разбира се, че качеството на Икеа е високо. Разбира се, е това са ПРЕДЕЛНИ цени. Реално в магазина се оказаха по- ниски. Стила им изобщо е по-различен от предлаганите масови мебели до сега. Ето затова ще има много клиенти, и то доволни.
цитирайанонимен написа:
Статията е писана от доста ограничен човек. Разбира се, че качеството на Икеа е високо. Разбира се, е това са ПРЕДЕЛНИ цени. Реално в магазина се оказаха по- ниски. Стила им изобщо е по-различен от предлаганите масови мебели до сега. Ето затова ще има много клиенти, и то доволни.
мебели? Били качествени, чудно ми е колко пъти сте си купували?
64.
анонимен -
Десислава
02.10.2011 14:52
02.10.2011 14:52
За това качество което предлагат и с тази гаранция-някой продукти с 10до 25 години...цените са напълно нормални!Хайде погледнете какво има в Айко(който даже са откраднали емблемата на Икеа) и кажете дали цените са нормални!М/у другото има стоки на Икеа който се произвеждат и в България!
цитирай