Прочетен: 13093 Коментари: 13 Гласове:
Последна промяна: 31.03.2011 14:41
Не смятах да пиша тема относно силната нужда, която изпитва страната в инвестиции на инфраструктурни проекти и колко жизнено необходими са тези магистрали за по нататъшното ни развитие като държава членка на ЕС, но подтикнат от други статии на тази тема, чийто основна идея е манипулация на общественото мнение и разпространяване на невярна информация. Лично според мен тези хора са недобре информирани, нежелаят да се радват на положителните неща който се случват или чисто просто обичат да си критикуват или са продиктувани от тясно партийни интереси.
Защо България има важна нужда от магистрали? На този въпрос не може да се отговори еднозначно, защо пътищата още от Римско време заемат основна част от икономиката на всяка държава като отрасъл са предпоставка, за по добра достъпност от населението на страната. От самото си начало правителството на ГЕРБ се хвали и е постоянно критикувано заради мащабната си акция са строителство на пътищата.
Според последните данни на НСИ през 2010 година гражданското и инженерното строителство отчетоха увеличение от 0.1% на годишна база при спад на сградното строителство от 19.0%. С прости думи обяснено означава, че най-засегнатият отрасъл в България от икономическата криза е строителството. Пак според официалната статистика на Българска строителна камара най-много фалирващи фирми са в строителният бранш. Това е й бранша, който дължи най-много пари на банките в страната. Да но, това не е достатъчно и не отговаря на въпроса защо имаме нужда от магистрали?
През последните 20 години страната ни се раздели на две основни части Север и Юг по отношение на икономическата развитост, възможност за работа, предпоставка за бизнес и т.н. Този процес се засили и увеличи с изкараните няколко икономически кризи и населението в столицата и останалите три големи града в страната се увеличи. Една от основните причини е и си остава липсата на добра инфраструктура и в частност липсата на магистрали. Недоброта свързаност е основната причина инвеститорите да се концентрират около София и да се наблюдава тъй наречения процес на псевдоурбанизация. И затова южната част на страната ни е много по-добре икономически развита, за сметка на северната част. Тази диспропорция може да бъде ликвидирана с построяването на магистрали, само това е единственият път за запазване на местното население по места, повишаването на неговият стандарт и разкриване на нови работни места. Магистрала „Тракия“ освен, че тя има важно значение за самите нас, тя подпомага пряко развитието на туризма в страната. Освен, че ще съкрати пътя до нашите черноморски курорти, ще се увеличи и броят на туристите, които досега избягваха страната именно поради точно този проблем. Всички ние знаем, че туризма е водещ отрасъл за страната ни, в него са ангажирани стотици хиляди души и цели градове се издържат от туризъм. Това е вече прекият ефект от построяването магистрали. Това, което трябва да се знае, е че географското разположение на България е прави важен транспортен коридор между Европа и Азия, а това изисква отлична пътна инфраструктура. Лошата пътна мрежа води до пренасочване на трафика през Сърбия и до сериозни загуби за българската икономика.
Как строежа на магистрали решава проблема с безработицата? В този процес участват много фирми и не е тайна, че основната безработица в страната е от ниско квалифициран персонал, който ще бъде именно той зает и ангажиран в строежа на магистрали, ефекта е дълготраен, защото процеса отнема години.
Какво е участието на държавата в тези инфраструктурни проекти? В „Тракия“ и „Хемус“ е 20% и за първата е осигурено финансирането от ЕК. Това означава, че парите, които държавата инвестира ще бъдат на 100% възстановени от ЕС. За магистрала "Хемус" правителството преговаря за нея с ЕС за да бъде вкарана през следващата финансова програма на страната ни. За магистрала „Струма“, която трябваше да бъде готова до 2004 година за Олимпиадата в Атина все още съдбата и е неизвестна и правителството също преговаря за бъде "вкарана" в една от следващите програми за страната ни, т.е. да бъде строена с европейски пари.
Някой веднага ще каже, не може ли тези пари да бъдат пренасочени някъде другаде? Не, защото ЕС ги отпуска тези пари за инфраструктура и ако ние не ги усвоим за инфраструктура, то няма и да ги получим тези пари. ЕК налага санкции и глоби, които в момента търпим в „Селското стопанство“ точно поради тази причина, взети пари за едни субсидии, а са раздадени за друг тип селско стопанска дейност.
Добре защо правителството среща такъв отпор? Ами нека да погледнем реално как стоят нещата. По времето на управлението на Станишев парите от ЕС бяха спрени, заради безбройните много упреци в корупция към управляващите. Какво направи управлението на тройната коалиция срещу това? Абсолютно нищо според мен, напротив триглавата ламя си зарови главата в земята като щраус и вместо да решава проблема обясняваше на дълго и на широко, че такъв няма, а всъщност някой се опитва да дискредитира България. След време се оказа, че истината е съвсем проста. Парите са спрени поради липса на прозрачност и пряко обвинение в корупция. Така че, политиката на правителството поне по отношение на строителството на магистрали е напълно правилна от икономическа гледна точка, но има още много да се желая, защото голямата работа с привличането на инвеститорите тепърва предстои, които ще трябва да инвестират в изостаналите райони.
28.03.2011 10:27
Къде ти комунист джигит ще тропа с каруцата по европейски пътища. Каруцата върви най-добре на меко, на кал , коня ще се лъзга на асфалта и ще си счупи краката ...
Съжалявам хората, които не го прозират.
Не съм вярвала, че ще стигнем до там...Да плюем тези, които строят инфраструктура.За друго критика-да, но за това.............
Явно не само сме обедняли, но и затъпяли
Съжалявам хората, които не го прозират.
Не съм вярвала, че ще стигнем до там...Да плюем тези, които строят инфраструктура.За друго критика-да, но за това.............
Явно не само сме обедняли, но и затъпяли
такива хора, ами омишлено дезинформират обществото с грешна и неточна информация.
Според мен трябва да има повече баланс между социалната сфера и развитието на индустрията. Особено трябва да се наблегне на образованието, защото то в дългосрочен план е залог за развито общество и качествена работна ръка - оттам повече ефективност в производството и по-висок жизнен стандарт. Нещата са навързани. Строенето на инфраструктура е прекрасно нещо, но когато всички усилия са изцяло насочени там, за сметка на загърбване на жизненоважни сфери като образование и здравеопазване (които пряко влияят на жизнения стандарт на хората), тогава се рискува залагането на трайни социални бомби със закъснител, които могат да избухнат на един по-късен етап. Вероятно и дълго, след като това правителство си е отишло.
Но разбира се, всяко правителство мисли само в рамките на сегашния си мандат, евентуално и до следващия. И нищо повече.
Не виждам кое ви притеснява -дават ли ти взимай. Това са само позитиви от членството ни в ЕС. Нали затова толкова искахме да станем част от Европа.
първата статия във раздел "Политика"
04.04.2011 12:24
И да не забравя - поздравления за автора! Именно магистралите, инфраструктурата и ниските данъци ще доведат инвеститорите, а те са тези, които ще изправят икономиката "на крака". Същата тази икономика, която други /забравихме ли вече кои?!/ съсипваха систематично в продължение на две десетилетия.
И да не забравя - поздравления за автора! Именно магистралите, инфраструктурата и ниските данъци ще доведат инвеститорите, а те са тези, които ще изправят икономиката "на крака". Същата тази икономика, която други /забравихме ли вече кои?!/ съсипваха систематично в продължение на две десетилетия.
намирам съмишленици. Но българският народ е прост, егоистичен и бързо се манипулира. Така, че и този път на тези избори ще го излъжат. Дано не съм прав. Българите не оценяват, тогава когато за тях се прави нещо.