Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
28.03.2011 10:00 - Защо България има важна нужда от магистрали?
Автор: megafon Категория: Политика   
Прочетен: 13093 Коментари: 13 Гласове:
206

Последна промяна: 31.03.2011 14:41


Не смятах да пиша тема относно силната нужда, която изпитва страната в инвестиции на инфраструктурни проекти и колко жизнено необходими са тези магистрали за по нататъшното ни развитие като държава членка на ЕС, но подтикнат от други статии на тази тема, чийто основна идея е манипулация на общественото мнение и разпространяване на невярна информация. Лично според мен тези хора са недобре информирани, нежелаят да се радват на положителните неща който се случват или чисто просто обичат да си критикуват или са продиктувани от тясно партийни интереси.

               Защо България има важна нужда от магистрали? На този въпрос не може да се отговори еднозначно, защо пътищата още от Римско време заемат основна част от икономиката на всяка държава като отрасъл са предпоставка, за по добра достъпност от населението на страната. От самото си начало правителството на ГЕРБ се хвали и е постоянно критикувано заради мащабната си акция са строителство на пътищата.
 

image
 

Според последните данни на НСИ през 2010 година гражданското и инженерното строителство отчетоха увеличение от 0.1% на годишна база при спад на сградното строителство от 19.0%. С прости думи обяснено означава, че най-засегнатият отрасъл в България от икономическата криза е строителството. Пак според официалната статистика на Българска строителна камара най-много фалирващи фирми са в строителният бранш. Това е й бранша, който дължи най-много пари на банките в страната. Да но, това не е достатъчно и не отговаря на въпроса защо имаме нужда от магистрали?
               През последните 20 години страната ни се раздели на две основни части Север и Юг по отношение на икономическата развитост, възможност за работа, предпоставка за бизнес и т.н. Този процес се засили и увеличи с изкараните няколко икономически кризи и населението в столицата и останалите три големи града в страната се увеличи. Една от основните причини е и си остава липсата на добра инфраструктура и в частност липсата на магистрали. Недоброта свързаност е основната причина инвеститорите да се концентрират около София и да се наблюдава тъй наречения процес на псевдоурбанизация. И затова южната част на страната ни е много по-добре икономически развита, за сметка на северната част. Тази диспропорция може да бъде ликвидирана с построяването на магистрали, само това е единственият път за запазване на местното население по места, повишаването на неговият стандарт и разкриване на нови работни места. Магистрала „Тракия“ освен, че тя има важно значение за самите нас, тя подпомага пряко развитието на туризма в страната. Освен, че ще съкрати пътя до нашите черноморски курорти, ще се увеличи и броят на туристите, които досега избягваха страната именно поради точно този проблем. Всички ние знаем, че туризма е водещ отрасъл за страната ни, в него са ангажирани стотици хиляди души и цели градове се издържат от туризъм. Това е вече прекият ефект от построяването магистрали. Това, което трябва да се знае, е че географското разположение на България е прави важен транспортен коридор между Европа и Азия, а това изисква отлична пътна инфраструктура. Лошата пътна мрежа води до пренасочване на трафика през Сърбия и до сериозни загуби за българската икономика.
              Как строежа на магистрали решава проблема с безработицата? В този процес участват много фирми и не е тайна, че основната безработица в страната е от ниско квалифициран персонал, който ще бъде именно той зает и ангажиран в строежа на магистрали, ефекта е дълготраен, защото процеса отнема години.
Какво е участието на държавата в тези инфраструктурни проекти? В „Тракия“ и „Хемус“ е 20% и за първата е осигурено финансирането от ЕК. Това означава, че парите, които държавата инвестира ще бъдат на 100% възстановени от ЕС. За магистрала "Хемус" правителството преговаря за нея с ЕС за да бъде вкарана през следващата финансова програма на страната ни. За магистрала „Струма“, която трябваше да бъде готова до 2004 година за Олимпиадата в Атина все още съдбата и е неизвестна и правителството също преговаря за бъде "вкарана" в една от следващите програми за страната ни, т.е. да бъде строена с европейски пари.  
             Някой веднага ще каже, не може ли тези пари да бъдат пренасочени някъде другаде? Не, защото ЕС ги отпуска тези пари за инфраструктура и ако ние не ги усвоим за инфраструктура, то няма и да ги получим тези пари. ЕК налага санкции и глоби, които в момента търпим в „Селското стопанство“ точно поради тази причина, взети пари за едни субсидии, а са раздадени за друг тип селско стопанска дейност.
Добре защо правителството среща такъв отпор? Ами нека да погледнем реално как стоят нещата. По времето на управлението на Станишев парите от ЕС бяха спрени, заради безбройните много упреци в корупция към управляващите. Какво направи управлението на тройната коалиция срещу това? Абсолютно нищо според мен, напротив триглавата ламя си зарови главата в земята като щраус и вместо да решава проблема обясняваше на дълго и на широко, че такъв няма, а всъщност някой се опитва да дискредитира България. След време се оказа, че истината е съвсем проста. Парите са спрени поради липса на прозрачност и пряко обвинение в корупция. Така че, политиката на правителството поне по отношение на строителството на магистрали е напълно правилна от икономическа гледна точка, но има още много да се желая, защото голямата работа с привличането на инвеститорите тепърва предстои, които ще трябва да инвестират в изостаналите райони. 

image

 




Гласувай:
208


Вълнообразно


1. syrmaepon - Безпорно парите се използват по ...
28.03.2011 10:23
Безпорно парите се използват по предназначение,въпросът е че големите холдингови дружества прибират голяма част от тях,да не кажа всичко,а малките подизпълнители чакат да им се разплатят по де-три години.За търговете няма смисъл да пиша...
цитирай
2. lisichka - Дискутирането на тази тема е толкова безумно налудно
28.03.2011 10:27
Просто не мога да повярвам , че има разумни хора в това общество, което да не искат европейски облик на държавата си. За опозицията е ясно, да има как да ни върнат в пещерно време.
Къде ти комунист джигит ще тропа с каруцата по европейски пътища. Каруцата върви най-добре на меко, на кал , коня ще се лъзга на асфалта и ще си счупи краката ...
цитирай
3. ddiaries - България има нужда от магистрали
30.03.2011 09:50
За да има модерна и печелеща икономика в една страна е от първостепенно значение да има една нормална инфраструктура.
Съжалявам хората, които не го прозират.
Не съм вярвала, че ще стигнем до там...Да плюем тези, които строят инфраструктура.За друго критика-да, но за това.............
Явно не само сме обедняли, но и затъпяли
цитирай
4. megafon - Не само, че има
30.03.2011 15:37
ddiaries написа:
За да има модерна и печелеща икономика в една страна е от първостепенно значение да има една нормална инфраструктура.
Съжалявам хората, които не го прозират.
Не съм вярвала, че ще стигнем до там...Да плюем тези, които строят инфраструктура.За друго критика-да, но за това.............
Явно не само сме обедняли, но и затъпяли

такива хора, ами омишлено дезинформират обществото с грешна и неточна информация.
цитирай
5. bogdan12 - Що за въпрос!
31.03.2011 19:47
Нивото на развитие на всяка цивилизация се определя от вида на инфраструктурата й /за справка всяка една стратегическа компютърна игра/. Защо ние да правим изключение? Когато туристът минава и/или почива в България какво вижда - докладите на институциите -наши или европейски, статистики за безработица, инфлация и т.н. Едва ли! Първото, което вижда е пътя, по който отива до хотела. Все пак по дрехите посрещат и децата го знаят, а ние не сме дотам "акъллии", че да разчитаме на това като ги изпращаме.
цитирай
6. asthfghl - ...
31.03.2011 20:08
Политиката на развиване на инфраструктурата поразително напомня на "Новата сделка" (The New Deal) - един мащабен проект за излизане от Голямата депресия, иницииран от Рузвелт през 30-те. Една доста лява политика за времето си, впрочем. Но по принцип си е дясна - така се стимулира бизнесът, след което очакванията са той да повлече и останалата част от обществото напред.

Според мен трябва да има повече баланс между социалната сфера и развитието на индустрията. Особено трябва да се наблегне на образованието, защото то в дългосрочен план е залог за развито общество и качествена работна ръка - оттам повече ефективност в производството и по-висок жизнен стандарт. Нещата са навързани. Строенето на инфраструктура е прекрасно нещо, но когато всички усилия са изцяло насочени там, за сметка на загърбване на жизненоважни сфери като образование и здравеопазване (които пряко влияят на жизнения стандарт на хората), тогава се рискува залагането на трайни социални бомби със закъснител, които могат да избухнат на един по-късен етап. Вероятно и дълго, след като това правителство си е отишло.

Но разбира се, всяко правителство мисли само в рамките на сегашния си мандат, евентуално и до следващия. И нищо повече.
цитирай
7. spasunger - Вярно-
31.03.2011 20:13
Хората не ядат асфалт, нали?
цитирай
8. bogdan12 - Лек апостроф
31.03.2011 21:21
Не е точно така и нека не се смесват нещата. За инфраструктура се дават средства отвън -ние просто трябва да ги изхарчим по предназначение. Може и да не са предварително дадени, но са сигурни. За образование, здравеопазване и т.н. се вадят пари от бюджета на държавата.
Не виждам кое ви притеснява -дават ли ти взимай. Това са само позитиви от членството ни в ЕС. Нали затова толкова искахме да станем част от Европа.
цитирай
9. megafon - Е да
31.03.2011 22:50
обаче българина обича да критикува и да плюе. Още от едно време е така, обича интригата, да си по плюе по някой. Това му доставя удоволствие. Ей такива сме като народ, боклуци.
цитирай
10. asthfghl - 9.
01.04.2011 00:02
Това по какъв повод...
цитирай
11. megafon - Повода е
01.04.2011 00:29
asthfghl написа:
Това по какъв повод...

първата статия във раздел "Политика"
цитирай
12. marystaneva - Към момента - 175 гласа "за" срещу 2 гласа "против" статията. Това е добре.
04.04.2011 12:24
Някои повтарят чужди думи, а не се информират и не си правят труда да осмислят както чутото, така и прочетеното. Добре е, че тези, които разбират и говорят разумно, стават все повече от тези, които повтарят, че "хората не ядат асфалт".
И да не забравя - поздравления за автора! Именно магистралите, инфраструктурата и ниските данъци ще доведат инвеститорите, а те са тези, които ще изправят икономиката "на крака". Същата тази икономика, която други /забравихме ли вече кои?!/ съсипваха систематично в продължение на две десетилетия.
цитирай
13. megafon - Радвам се, че
04.04.2011 22:22
marystaneva написа:
Някои повтарят чужди думи, а не се информират и не си правят труда да осмислят както чутото, така и прочетеното. Добре е, че тези, които разбират и говорят разумно, стават все повече от тези, които повтарят, че "хората не ядат асфалт".
И да не забравя - поздравления за автора! Именно магистралите, инфраструктурата и ниските данъци ще доведат инвеститорите, а те са тези, които ще изправят икономиката "на крака". Същата тази икономика, която други /забравихме ли вече кои?!/ съсипваха систематично в продължение на две десетилетия.

намирам съмишленици. Но българският народ е прост, егоистичен и бързо се манипулира. Така, че и този път на тези избори ще го излъжат. Дано не съм прав. Българите не оценяват, тогава когато за тях се прави нещо.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: megafon
Категория: Политика
Прочетен: 2564078
Постинги: 194
Коментари: 3754
Гласове: 2059
Спечели и ти от своя блог!
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930